Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh kepada yang makruf dan mencegah dari yang munkar; merekalah orang-orang yang beruntung. (Al-Imran:104)

Sunday, July 19

Ahlan Wasahlan Pelatih-Pelatih Baru IPG Ipoh


Tanggal 20 Rejab 1430 Hijrah bersamaan 13 Julai 2009, IPG Kampus Ipoh telah menerima seramai 318 orang pelatih baru Ambilan Julai 2009 dalam program PPISMP. Ternyata jumlah ambilan kali ini terbayak setakat ini dan kebanyakannya terdiri daripada kursus-kursus yang baru. Antara kursus-kursus tersebut ialah:

1. BM/PJ/KS
2. BM/PJ/PSV
3. SN/BM/BI
4. SN/BC/CI
5. BC/PJ/KS
6. BC/PJ/KS
7. BT/PJ/KS
8. BT/PJ/PSV
9. BI/EL/MtSn (Sek Ren)
10.BI/EL/MtSn (Sek Men)
11.PKH/KS/PJ
12.MT/BC/BI
13.PA/BA/BI

Kami Biro Agama dan Kerohanian IPG Ipoh mengalu-alukan kedatangan anda semua ke kampus Ipoh dan semoga anda semua dapat menyesuaikan diri dengan suasana di IPG Ipoh.

Pada hari pendaftaran pelatih baru, Biro Agama dan Kerohanian juga tidak melepaskan peluang mengadakan jualan di bawah Lujnah Makanan yang menjual makanan dan minuman manakala Lujnah Ekonomi menjual buku-buku agama pada hari tersebut. Alhamdulillah hasil jualan memberangsangkan untuk dimasukkan ke dalam dana Biro. Syukran kepada sahabat-sahabat yang bertungkus lumus secara langsung mahupun tidak langsung pada hari tersebut.

Di dalam kemeriahan hari pendaftaran tersebut, seluruh arga Insitut dikejutkan dengan pemergian ibu mertua Ketua Jabatan PJK yang juga merupakan warden iaitu Tuan Haji Zulkifli ke Rahmatullah. Pada tengahari selepas selesai solat Zuhur, telah diadakan solat jenazah di Pusat Islam Al-Hidayah. Biro Agama dan Kerohanian mengucapkan takziah kepada Tuan Haji Zulkifli sekeluarga...Al-Fatihah

0 comments:

Powered by Blogger.