Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh kepada yang makruf dan mencegah dari yang munkar; merekalah orang-orang yang beruntung. (Al-Imran:104)

Saturday, January 17

Penggerak Dakwah IPIP Menyusun Strategi







Pada 17 Januari 2009, semua AMT, Ketua Lujnah & Timbalannya telah mengorak langkah, menyusun strategi perjalanan Biro Agama & Kerohanian JPP untuk sesi 2009.

Ini adalah satu komitmen pihak Biro Agama & Kerohanian JPP dalam menyahut saranan Allah Taala:

"Sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang Yang berperang untuk membela ugamaNya, Dalam barisan Yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan Yang tersusun kukuh."

(As-Saf 4)

Dalam mesyuarat tersebut, setiap lujnah membentangkan perancangan lujnah masing-masing. Turut hadir pemantau Biro Agama & Kerohanian JPP, saudara Hazwan bin Md Taib merangkap Bendahari Kehormat JPP.

Allah Matlamat Kita!!!


2 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum w.b.t...alhamdulillah, segala puji bg Allah tuhan yg mentadbir seluruh alam. masyaallah, apabila bercakap tentang dakwah terasa seperti langkahan kaki ini semakin dekat di pintu jannah..bersama dengan semangat perjuangan sahabat sefikrah, terasa semakin membara nikmat kemanisan untuk berada dlm perjuangan Islam ini. semoga Allah tetapkan iman dan istiqamah dlm diri kita agar kita sume mampu mampu menjadi pejuang2 agama yg bisa menggengarkan dunian dakwah ini. hidup ISLAM!!.....IMA

HALAQAH IPG said...

Teruskan usaha anda di IPIP.Kami IGPIS sentiasa menyokong anda. we unite for Islam.

Powered by Blogger.