Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh kepada yang makruf dan mencegah dari yang munkar; merekalah orang-orang yang beruntung. (Al-Imran:104)

Tuesday, February 24

Pertandingan Memamcing Peringkat Institut

Alhamdulillah syukur kepada Allah Pencipta Sekalian Alam atas kejayaan satu lagi program Biro Agama & Kerohanian JPP iaitu Pertandingan Memancing Peringkat Institut 09.

Dengan bertemakan "Mesra '09", program yang di bawah perancangan Lujnah Ekonomi Biro Agama & Kerohanian JPP telah berjaya menarik seramai 60 penyertaan daripada kalangan pelatih-pelatih IPGM Kampus Ipoh.


Pertandingan yang membawa objektif merapatkan ukhwah antara pelatih-pelatih IPGM Kampus Ipoh di samping menambahkan dana Biro turut mendapat sambutan dan sokongan daripada pensyarah IPGM Ipoh antaranya Encik Wahid daripada Jabatan PJK telah menyertai pertandingan tersebut. Tidak ketinggalan, pelatih bukan muslim juga turut datang menyaksikan pertandingan tersebut.

Setelah diumumkan pemenang-pemenang di akhir pertandingan, para peserta tidak melepaskan peluang untuk membakar hasil tangkapan mereka dan makan bersama-sama. Tururt hadir Ketua Warden, Encik Suhaimi yang telah menyampaikan hadiah kepada pemenang-pemenang.

Banyak kenangan dan pengalaman sepanjang lebih 2 jam pertandingan berlangsung sekaligus memberi peluang kepada para daei' untuk mendekati dan mengenali lebih rapat mad'u dalam persekitaran yang lebih santai. InsyaAllah kita sama-sama rapatkan ukhwah sesama kita agar Islam terus mekar di IPGM Ipoh dan dakwah terus berkembang. Syujran jazilan dan jazakallahu khairan kathira kepada semua yang telah menjayakan program ini secara langsung mahupun tidak langsung. Hanya Allah yang mampu membalasnya. Semoga kita dirahmati Allah.

"Daei' Penggerak Islah, Penjana Khaira Ummah"


Doa memohon rahmat daripada Allah Taala agar program berjalan lancar




Barisan peserta profesional a.k.a kaki pancing



Peserta amatur mencuba nasib


Hadiah kepada pemenang yang mendapat berat ikan paling berat


Kolam Kenari, Pusat Kajian Luar IPGM Ipoh


Hasil tangkapan peserta


Firma Allah yang bermaksud :

"Dan (Dia lah) Yang menyatu-padukan di antara hati mereka (yang beriman itu). kalaulah Engkau belanjakan Segala (harta benda) Yang ada di bumi, nescaya Engkau tidak dapat juga menyatu-padukan di antara hati mereka, akan tetapi Allah telah menyatu-padukan di antara (hati) mereka. Sesungguhnya ia Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana."

(Al-Anfal 63)

"Ukhwah Abadan Abada"


0 comments:

Powered by Blogger.